- Start
- Ubezpieczenia
- Grupa otwarta
- Obowiązek Informacyjny NFS
- Zakres ochrony ubezpieczeniowej
- Kto może być ubezpieczony
- Jak przystąpić do ubezpieczenia
- Obowiązek Informacyjny NFS
- OWU i postanowienia dodatkowe
- Zgłoszenie szkody
- Przelew cykliczny
Obowiązek informacyjny
Dane ubezpieczającego | Stowarzyszenie "Narodowy Fundusz Składkowy" z siedzibą w Sopocie, przy ul. 3 Maja 14/4, NIP 585-14-60-661 REGON 221222519 |
---|---|
Dane zakładu ubezpieczeń | Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna, z siedzibą w Warszawie, Al. Jana Pawła II 24, NIP 527-020-60-56, REGON 010572705 |
Informacja o wynagrodzeniu | Stowarzyszenie "Narodowy Fundusz Składkowy" nie otrzymuje wynagrodzenia w rozumieniu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, otrzymywanego w związku z proponowanym przystąpieniem do umowy ubezpieczenia grupowego. Wynagrodzenie w związku z wykonywaniem czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń otrzymuje POL Brokers Sp.o.o. |
Informacja o reklamacjach, skargach oraz zażaleniach | Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z usługami świadczonymi za pośrednictwem Portalu na postawie Regulaminu. Skargi i zażalenia mogą być wnoszone w formie pisemnej na adres siedziby Stowarzyszenia. Stowarzyszenie dołoży wszelkich starań, aby reklamacje były rozpatrzone w terminie 30 dni od daty ich otrzymania przez Stowarzyszenie. O ich rezultacie Stowarzyszenie niezwłocznie powiadomi składającego reklamację na piśmie. Reklamacje, skargi i zażalenia w sprawach dotyczących Ubezpieczenia rozpatrywane są w trybie określonym w OWU PZU Życie S.A. Stowarzyszenie nie jest upoważnione do przedłożenia ich kopii ubezpieczycielowi. |
Informacja o reklamacjach, skargach oraz zażaleniach związanych z udzielaną ochroną ubezpieczeniową |
Skargi, zażalenia, w tym reklamacje mogą być składane przez Ubezpieczającego, Ubezpieczonego lub Uprawnionego z umowy ubezpieczenia do PZU. Reklamację może zgłosić tylko osoba fizyczna. Reklamację można złożyć: 1) pisemnie – osobiście lub przesyłką pocztową (w rozumieniu ustawy „Prawo pocztowe”) do każdej jednostki PZU 2) ustnie – przez telefon albo osobiście, co PZU potwierdza protokołem, w każdej jednostce PZU 3) elektronicznie – na adres reklamacje@pzu.pl lub za pomocą formularza na pzu.pl. PZU rozpatrzy reklamację bezzwłocznie, nie później niż w 30 dni od dnia, kiedy ją otrzymało. Jeśli – w szczególnie złożonych przypadkach – PZU nie będzie mogło odpowiedzieć na reklamację w terminie 30 dni, poinformuje: 1) dlaczego odpowiedź się opóźnia, 2) jakie okoliczności musi jeszcze poznać, aby rozpatrzeć sprawę, 3) jaki jest nowy termin odpowiedzi, termin ten nie może być dłuższy niż 60 dni od dnia, w którym PZU otrzymało reklamację. Na reklamację PZU odpowiada na piśmie. Na wniosek osoby, która złożyła reklamację, może przekazać odpowiedź pocztą elektroniczną lub na trwałym nośniku informacji. Jeśli po rozpatrzeniu reklamacji PZU: 1) nie uwzględniło zgłoszonych roszczeń, 2) uwzględniło roszczenia, ale w terminie określonym w odpowiedzi na tę reklamację nie wykonało czynności,do których się zobowiązało – osoba, która złożyła reklamację, może napisać wniosek w tej sprawie do Rzecznika Finansowego. Skargę lub zażalenie, które nie jest reklamacją, można złożyć: 1) pisemnie w każdej jednostce PZU 2) na infolinii PZU albo 3) przez formularz na pzu.pl. Muszą być one złożone tak, aby PZU mogło zidentyfikować osobę, która wnosi skargę lub zażalenie oraz przedmiot skargi lub zażalenia. Skargi i zażalenia są rozpatrywane w jednostkach PZU zgodnie z zakresem, w jakim działają. Skargi i zażalenia PZU rozpatrzy bezzwłocznie, nie później niż w 30 dni od dnia, w którym je otrzymało. PZU udzieli odpowiedzi na piśmie. Jeśli PZU nie będzie mogło odpowiedzieć na skargę lub zażalenie w terminie 30 dni, poinformuje Państwa na piśmie, dlaczego odpowiedź się opóźnia i jaki jest nowy termin odpowiedzi. Pozew w sprawach, które wynikają z umowy, można złożyć do sądu: 1) według właściwości ogólnej – zgodnie z Kodeksem postępowania cywilnego albo 2) właściwego dla miejsca zamieszkania lub siedziby: ubezpieczonego, właściciela polisy, uposażonego lub uprawnionego, albo 3) właściwego dla miejsca zamieszkania spadkobiercy: ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego. |
(+48) 502 496 244,
(+48) 58 500 50 58
napisz do nas
sekretariat@e-nfs.pl
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 15:00
(+48) 58 500 50 58
napisz do nas
sekretariat@e-nfs.pl
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 15:00
Polityka cookies Serwis e-nfs.pl korzysta z plików cookie. Kliknij, aby przeczytać więcej informacji na temat cookies, jakich używamy, oraz jak nimi zarządzać.